nijkampinnepal.reismee.nl

Dag 4: Kathmandu via Besi Sahar naar Jagat (1300 mtr)

Namaste!

We zijn veilig aangekomen in Jagat en in shock!

Vanmorgen om half acht worden we opgehaald door Ram en onze Sherpa en samen met een driver vertrekken we naar Besishahar.

Ik wil er niet veel woorden aan kwijt maar ik begrijp nu waarom het niet handig is wanneer een jongetje met een fiets met aanhanger midden op de highway richting India loopt, of een koe midden op deze vreselijk drukke weg staat. Of waarom je daar niet moet rijden met z'n drieën op een scooter met daartussenin een baby'tje van een half jaar oud. Of dat je eigenlijk niet in volle vaart langs een stilstaande file moet rijden en op het laatste nippertje gaat invoegen bij tegenliggers. Of dat je niet veel plezier kunt beleven wanneer je als Nieuw Zeelandse wielrenner op deze weg fietst...

We wisselen van chauffeur en gaan met de jeep verder in Besishahar. De "weg" wordt nu een bergweggetje en onze jeep vervoert ons tweeën in de cabine met op de achterbank drie Israëlische jongeren die dezelfde trektocht gaan maken. Achterin de bak bij onze bagage staan onze gidsen en sherpa's niet geheel legaal. Dus wanneer de driver een politiepost vermoedt, moeten de heren een stukje lopen...

Aangekomen in Jagat zijn we flink gehusseld en hebben we een glimp opgevangen van de witte bergtoppen. Nou dat belooft veel moois!

We rusten even en eten dan lekker en ontvangen de laatste instructies voordat we morgen aan onze trekking beginnen.

Ram is een leuke gast en probeert wat Nederlandse woorden te leren terwijl hij ons wat Nepalees bij wil brengen, maar of dat lukt?....